ကုသုိလ္ဆိုတာ ဘာကိုေခၚတာလဲဆိုတာကို မေျဖေသးမီ စိတ္ေကာင္းထားရင္ တရားအားထုတ္စရာမလိုဘူးလို႔ ေျပာတဲ့စကားက ပိုအေရးႀကီးလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ ဒါက အေပၚယံ ၾကည့္ၿပီး ေျပာလိုက္တဲ့စကားျဖစ္တယ္။ တကယ္က အားထုတ္စရာမလိုဘူး၊ လုပ္စရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ အယူအဆေတြဟာ အကရိယ၀ါဒေတြပါ။ ဘုရားရွင္၀ါဒမွာ မလုပ္ရင္ ဘာမွ မရလာႏုိင္ပါဘူး၊ လုပ္မွ ရမွာပါ။ စိတ္ေကာင္းထားပါၿပီတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ အားႀကီးေနမယ္ဆိုရင္ မဟုတ္ေသးဘူး၊ စိတ္ေကာင္းလည္း ရွိရမယ္ ေလာဘ ေဒါသစတဲ့ ကိေလသာမ်ားနည္းေအာင္၊ ပါးေအာင္၊ ကင္းေအာင္လည္း လုပ္ရမယ္၊ ဒီအတြက္ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာဆိုတဲ့ ဘုရားရွင္အဆံုးအမေတြ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတာ မဂၢင္အက်င့္ေတြပါ။
ဘုရားရွင္က “မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ရွိတဲ့ ငါဘုရားသာသနာမွာသာလွ်င္ ကိေလသာၿငိမ္းေအးႏုိင္တဲ့ သမဏဆိုတာရွိတယ္”လို႔ သုဘဒၵပုရပိုဇ္ကို မိန္႕ေတာ္မူထားတာ ရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အားထုတ္မႈအပိုင္းမပါဘဲ စိတ္ေကာင္းထားရံုမွ်နဲ႔ ကိေလသာမကင္းႏုိင္ေသးဘူးဆိုတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ေကာင္းထားရံုနဲမၿပီး၊ ဒါန၊ သီလ၊ ဘ၀နာစတဲ့ အားထုတ္မႈအပိုင္းလည္း လုိေသးတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ကုသုိလ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို ေျပာပါ့မယ္။ ကုသိုလ္ဆိုတာ ကုသလာ ဓမၼာ အန၀ဇၨ သုခ၀ိပါက လကၡဏာ– အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုေပးျခင္း လကၡဏာႏွစ္ပါးနဲ႔ျပည့္စံုေသာ၊ ဓမၼာ-နိသတၱနိဇီၨ၀သဘာ၀ါ- သတၱလည္းမဟုတ္၊ ဇီ၀လည္းမဟုတ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္၊ သံ၀ိဇၨႏၱိ- ရွိကုန္၏။ အဓိပၸါယ္က- ကုသုိလ္တရားဆိုတာ အျပစ္ကင္းတဲ့လကၡဏာကတစ္ပါး၊ ခ်မ္းသာတဲ့အက်ဳိးကို ေပးျခင္းလကၡဏာကတစ္ပါး၊ ထိုလကၡဏာႏွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုရင္ ‘ကုသုိလ္’လို႔ေခၚပါတယ္။ အျပစ္ကင္းရမယ္ဆိုတာ (အသက္ေကာင္လည္းမဟုတ္ သတၱ၀ါေကာင္လည္းမဟုတ္တဲ့) စိတ္မွာ ကင္းရမွာပါ။ စိတ္ထဲမွာ ေလာဘအျပစ္၊ ေဒါသအျပစ္စတာေတြ ကင္းေနရပါမယ္၊ ထိုကိလာသာေတြ ကင္းေနတဲ့စိတ္ဟာ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းၿပီး ခ်မ္းသာေနပါတယ္။ ဒါကိုပဲ “ကုသိုလ္” ေခၚပါတယ္...
ဘုရားရွင္က “မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ရွိတဲ့ ငါဘုရားသာသနာမွာသာလွ်င္ ကိေလသာၿငိမ္းေအးႏုိင္တဲ့ သမဏဆိုတာရွိတယ္”လို႔ သုဘဒၵပုရပိုဇ္ကို မိန္႕ေတာ္မူထားတာ ရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အားထုတ္မႈအပိုင္းမပါဘဲ စိတ္ေကာင္းထားရံုမွ်နဲ႔ ကိေလသာမကင္းႏုိင္ေသးဘူးဆိုတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ေကာင္းထားရံုနဲမၿပီး၊ ဒါန၊ သီလ၊ ဘ၀နာစတဲ့ အားထုတ္မႈအပိုင္းလည္း လုိေသးတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ကုသုိလ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္ကို ေျပာပါ့မယ္။ ကုသိုလ္ဆိုတာ ကုသလာ ဓမၼာ အန၀ဇၨ သုခ၀ိပါက လကၡဏာ– အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုေပးျခင္း လကၡဏာႏွစ္ပါးနဲ႔ျပည့္စံုေသာ၊ ဓမၼာ-နိသတၱနိဇီၨ၀သဘာ၀ါ- သတၱလည္းမဟုတ္၊ ဇီ၀လည္းမဟုတ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္၊ သံ၀ိဇၨႏၱိ- ရွိကုန္၏။ အဓိပၸါယ္က- ကုသုိလ္တရားဆိုတာ အျပစ္ကင္းတဲ့လကၡဏာကတစ္ပါး၊ ခ်မ္းသာတဲ့အက်ဳိးကို ေပးျခင္းလကၡဏာကတစ္ပါး၊ ထိုလကၡဏာႏွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စံုရင္ ‘ကုသုိလ္’လို႔ေခၚပါတယ္။ အျပစ္ကင္းရမယ္ဆိုတာ (အသက္ေကာင္လည္းမဟုတ္ သတၱ၀ါေကာင္လည္းမဟုတ္တဲ့) စိတ္မွာ ကင္းရမွာပါ။ စိတ္ထဲမွာ ေလာဘအျပစ္၊ ေဒါသအျပစ္စတာေတြ ကင္းေနရပါမယ္၊ ထိုကိလာသာေတြ ကင္းေနတဲ့စိတ္ဟာ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းၿပီး ခ်မ္းသာေနပါတယ္။ ဒါကိုပဲ “ကုသိုလ္” ေခၚပါတယ္...
"ဆန္နီေနမင္း" ဓမၼ Website မွကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္....
No comments:
Post a Comment