“ရုပ္နာမ္-သခၤါရ-အနိစၥ တရားေတာ္“
မိမိခႏၵာ၊ ဥာဏ္ရႈ႕ကာ၊ ျဖစ္လာပ်က္သုဥ္းၾက။
ျပဳျပင္ေပၚထြက္၊ ေပၚျပီးပ်က္၊ သက္သက္အနိစၥ။
အေၾကာင္းျပဳျပင္၊ က်ဳိးတင္ထင္၊ အစဥ္ျဖစ္ပ်က္ၾက။
ဓမၼသေဘာ၊ ငါမေႏွာ၊ ေလာေလာခႏၵာျပ။
ခႏၵာျပမႈ၊ အစဥ္ရႈ႕၊ ငါးခုမဂၢဂၤ။
ရႈ႕ၾကည့္မ်ားေတြ၊ ရြံမုန္းေလ ဆံုးေခ်နိဗၺန။
ခႏၵာတစ္ခု၊ ျဖစ္ပ်က္ရႈ႕၊ ရမႈနိေရာဓ။
ဒါကာဒါကာမတို႔ ကို သခၤါရတရားဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုရွင္းျပရမယ္ သခၤါရတရားဟာဘာလဲဆိုရင္
ျပဳျပင္ထားတဲ့တရား ပဲလို႔ပထမအက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပီးမွတ္ထားၾကရမယ္.....
ယခုလက္ရွိ ခႏၵာၾကီးဟာ ျပဳျပင္ထားၾကလို႔ ျဖစ္ေပၚေနတာ ဘယ္လိုျပဳျပင္ထဲလဲဆိုေတာ့
ျမင္တတ္ေအာင္ ၾကားတတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားတယ္ အခုဒါကာဒါကာမေတြ မ်က္လံုးကေလးက ျမင္တယ္ၾကားတယ္ နားကၾကားတတ္တယ္ နွာေခါင္းကနမ္းရႈတတ္တယ္
လွ်ာက လွ်က္တတ္စားတတ္တယ္ ကိုယ္ကာယေတြက ေတြထိတတ္တယ္ မေနာစိတ္က
ၾကံစည္ေတြးေတာတတ္တယ္ သိတတ္တယ္ အဲတာေတြဟာ အတိတ္ကံက ျပဳျပင္ထားလို႔
ျဖစ္ေနၾကတာပဲ ဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ရိပ္မိၾကရဲ႕လား ဒါကိုတို႔ အတိတ္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ကံတရားက ျပဳျပင္ေပးထားလို႔ျဖစ္ေနၾကတာ ဒီေတာ့ ဒီခႏၵာမွာဒို႔ပိုင္တာ မပါဘူး
ကံသခၤါရက ျပဳျပင္ထားတာပဲဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ဒါကိုတို႔ အတိတ္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့
ကံတရားက ျပဳျပင္ထားလို႔ျဖစ္ေနၾကတာ
ဒီေတာ့ ဒီခႏၵာမွ ဒို႔ပိုင္ဆိုင္တာ မပါဘူးလို႔အေသခ်ာမွတ္ပါ ကံသခၤါရက ျပဳျပင္ေပးထားလို႔
ျဖစ္ေပၚေနတာပဲ သူကျဖဳတ္လိုက္ရင္ ဒီခႏၵာကို ဒို႔ပိုင္တာဒို႔ဆိုင္တာဘာတစ္ခုမွမပါဘူး
လို႔သာဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါ။
ခႏၵာတစ္ခုလံုးမွရွိတဲ့ မ်က္စိ နား နွာေခါင္း လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္ေတြဟာ သခၤါရက ျပဳျပင္သလို
ျဖစ္ေပၚေနတာပဲ ဒါကာဒါကာမတို႔ လုပ္လို႔ျဖစ္တယ္ဆိုတာဘာတစ္ခုမွမပါဘူး
ကံသခၤါရကျပဳလုပ္ေပးထားတာ ျမင္ေလာက္ေအာင္ အားထုတ္ေပမဲ့ျမင္ေလာက္တဲ့
ရုပ္ကေလး ပါမွသာ ျမင္နိုင္တယ္ မပါရင္ မျမင္နိုင္ပါဘူး အဲဒါကံက ျပဳျပင္လို႔ပဲ
ေနာက္ျပီး ဥတုက ျပဳျပင္ေပးထားတာလဲ ရွိေသးတယ္ တစ္ကယ္လို႔ရာသီဥတုက
ၾကမ္းတမ္းလာမယ္ ဆိုးရြားလာမယ္ဆိုင္ မၾကိဳက္ဘူး ႏွလံုးမသာမယာ ေဒါမနႆ ေတြ
ျဖစ္လာမယ္ အဲဒီလိုျဖစ္လာတာ ဥတုကျပဳျပင္လို႔ျဖစ္လာတာ တခ်ဳိ႕ စိတ္ေတြတခ်ဳိ႕ရုပ္ေတြ
ဥတုကျပဳျပင္လို႔ျဖစ္ရတာပဲ ေအးတဲ့ အခါမွာ ေအးလို႔စိတ္ကတစ္မ်ဳိး ရုပ္ကလဲတမ်ဳိးမ်ဳိး
ျဖစ္ၾကတာပဲ ပူေတာ့ပူလို႔ အိုက္ေတာ့အိုက္လို႔ တမ်ဳိးျဖစ္လာၾကရတာ သေဘာေပါက္ၾကလား
အဟာရကျပဳျပင္လို႔လည္း ဒီခႏၵာေတြျဖစ္ၾကရတယ္ အစာအဟာရက ျပဳျပင္ေတာ့
အသားအေရေတြ စိုစိုေျပေျပ ျဖစ္လာတယ္ စိတ္ကလည္း ျပဳျပင္ေပးရတာပဲ စိတ္သခၤါရက
ျပဳျပင္ေပးလို႔ စိတ္ေတြၾကည္လင္ တက္ၾကြလာတယ္ အဲဒီေတာ့ ဒီခႏၵာတစ္ခုလံုးဟာ
ကံရယ္ စိတ္ရယ္ ဥတုရယ္ အဟာရရယ္ ဆိုတဲ့ဒီသခၤါရ ေတြကျပဳျပင္ေပးေနလို႔သာ
ျဖစ္ေနၾကတာပဲဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက။
အဲဒီေတာ့ကို ျပဳျပင္တဲ့တရားက ကံစိတ္ဥတုအာဟာရျပဳျပင္လို႔ ေပၚလာတဲ့တရားက
သခၤါရ ဒီႏွစ္ခုကို ခြဲျခားျပီးမွတ္ထားလိုက္ၾကပါ
ဒါကာဒါကမတို႔ ျပဳျပင္လို႔ ေပၚလာတဲ့တရားေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ခႏၵာငါးပါးဟာ
သခၤါရ ခႏၵာငါးပါးပဲလို႔မွတ္လိုုက္ၾက ဒီခႏၵာငါးပါး ဟာ အေၾကာင္း ေလးမ်ဳိးကျပဳျပင္ေပးလို႔
ေပၚလာရတာ ၾကီးပြားေအာင္လည္းဒီ ကံစိတ္ဥတုအာဟာရဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးက
ျပဳျပင္ေပးတာပဲ ဆုတ္ယုတ္ေအာင္လည္း ဒီေလးပါးကျပဳျပင္ေပးတာပဲ
အဲဒီေတာ့ ဒကာဒါကာမေတြရဲ႕ ခႏၵာငါးပါးဟာ သူမ်ားျပဳျပင္ထားတဲ့ခႏၵာငါးပါး သူမ်ားျပဳျပင္သမွ်ခံရမယ့္ ခႏၵာငါးပါးပဲ ဒီထဲမွာ ကိုယ္ပိုင္တာ ကိုယ္ဆိုင္တာရယ္လို႔မပါဘူး
ဒီခႏၵာ ငါးပါးအေပၚမွာ စီမံတဲ့အရွင္သခင္ေလးေယာက္ပဲ ရွိတယ္ ဒီအရွင္သခင္ေလးေယာက္နဲ႔
စီမံသမွ်ကိုခံယူေနရပါလားဆိုတာ သေဘာေပါက္ၾကျပီးလား။
ဥပမာ ဆိုရင္ ဒီခႏၵာအိမ္ဟာ က်ားေလးေခ်ာင္းနဲ႔ေထာက္ျပီး တည္တန္႔ေနရတယ္
ဒီက်ားေလးေခ်ာင္း ထဲက တစ္ေခ်ာင္းျပဳတ္ရင္ ဒီခႏၵာအိမ္ၾကီးက တည္တံ့မေနနိုင္ဘူး
ဗိုင္းဗုိင္းလဲဖို႔သာရွိေတာ့တယ္ဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ဒီအေၾကာင္းတရားဆိုတဲ့
က်ားေလးေခ်ာင္းထဲက တေခ်ာင္းျပဳတ္ရင္ ဘယ္သူမွမတတ္နိုင္ေတာ့ဘူး
ဗုံးကနဲလဲေသဖို႔သာရွိတယ္ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၵာငါးပါးမွာ ကိုယ္ပိုင္တာ ကိုယ္ဆိုင္တာ
မပါလို႔ အနတၱတရားပဲလို႔မွတ္လိုက္ၾက ဒီသေဘာ အမွန္ကို ကိုယ္ဥာဏ္နဲ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္
ခ်နိုင္ေအာင္ ဘာလုပ္ရမလည္း ၀ိပႆနာရႈ႕ၾကရမယ္ ၀ိပႆနာရႈ႕ေတာ့
သခၤါရတရား ဒါမွမဟုတ္ အနတၱတရားလို႔သတ္မွတ္ထားလိုက္ သခၤါရတရားဟူသေရႊ႕
ေခတၱခဏပဲဆိုတာသိထားၾကရမယ္ က်ားေလးခုေထာက္ထားလို႔ ေထာက္ထားခိုက္မွာသာ
တည္တံ့နိင္တာ တခုျပဳတ္ရင္ ဗုိင္းဗိုင္းလဲေတာပဲ ဒါေၾကာင့္ သခၤါရ အေထာက္ကေလးရွိတုန္း
ေခတၱခဏ တည္ေနတာပဲလို႔မွတ္ၾက ဒီခႏၵာၾကီးကို ကံက မင္းမသာျဖစ္လိုက္ေတာ့လို႔
အမိန္႔ေပးမယ္ စိတ္ကလည္း အမိန္႔ေပးမယ္ ဥတုကလဲ အမိန္႔ေပးမယ္ အာဟာရကလည္း
အမိန္႔ေပးမယ္ မင္းလဲမသာျဖစ္လိုက္ေတာ့လို႔ အမိန္႔ေပးမယ္ အဲဒီလို အရွင္သခင္တခုခုက
မသာျဖစ္လိုက္ေတာ့ဆိုေတာ့ တခါထဲ မသာျဖစ္ရေတာ့တာပဲ သေဘာေပါက္ၾကျပီးလား
ဒါဘာေၾကာင့္လဲလိုဆိုရင္ သူမ်ားစီမံခံေနရတာမို႔လို႔ ပဲ စီမံသမွ်ခံရတဲ့ သခၤါရခႏၵာမို႔ပဲ
ဒီေတာ့ ဒါကာဒါကာမေတြ အငွားထိန္းျပီး အငွားေက်ာင္းရတာ ဒီခႏၵာပဲဆိုတာ
တစ္ထစ္ခ်မွတ္လိုက္ၾက။
ဒီလိုအငွားထိန္းအငွားေက်ာင္းေနရတဲ့ဘ၀ကေနျပီး “ငါ့ဘာထင္ေနတံုးလို႔မ်ားဆိုလိုက္ၾကေသး
တယ္ ငါ့ကို ဘာေအာင့္ေမ့လို႔တုန္ဆိုတာမ်ားၾကိမ္းလိုက္ေမာင္းလိုက္ လုပ္ေနၾကေသးတယ္
ဒီလိုလုပ္တာမ်ားေတာ္ၾကပါရဲ႕လား မသိမသာဆိုး၀ါးခ်က္ကျပင္းလြန္းလို႔သာဒီေလသံေတြထြက္ရက္နိုင္တာ မမွန္အကန္သာသိရရင္ ဒီေလသံမ်ဳိး မထြက္၀ံ့ေတာ့ပါဘူး
ဒါကာဒါကာမေတြဟာ ကံတို႔ စိတ္တို႔ ဥတုတို႔ အဟာရတို႔က မေထာက္ပံ့ေတာ့ရင္
ဗိုင္းဗိုင္းလဲေသဖို႔ပဲရွိတယ္ ဆိုတာမွတ္ၾကပါ ဘုန္းၾကီးတို႔ ဒါကာဒါကာမေတြက
အရြယ္နဲ႔မလိုက္ေအာင္ အရူးထတာကိုလည္း မသိ သူမ်ားအရူးထတာကိုလည္း
မသိနိုင္ေတာ့ဘူး မသိေတာ့တေယာက္အရူးထ ဒါကို အမ်ားက ၀ိုင္းျပီးေထာက္ခံၾကေတာ့တာပဲ ဒါကာဒါကာမတို႔ ဒီကိစၥကို ဥာဏ္မပါရင္ မသိနိုင္ၾကဘူး
ဥာဏ္ပါမွသာ သိရေတာ့မယ္ ရွင္းၾကလား ။
ဥာဏ္ပါလို႔ ဒါကိုသိေတာ့“ခႏၵာသခၤါရဟာ အနတၱတရားပဲ” ဒီသခၤါရဟာ အနတၱတရားၾကီးလို႔
လည္းသိမယ္ ဒီလိုသိဘို႔လည္းအေရးၾကီးတယ္ မသိရင္ ေမာဟုမၼတၱကပဲဆိုတာ
ေမာဟရူးလို႔ဆိုတာရွင္းၾကျပီလား ဒါကာဒါကာမတို႔ ဒီခႏၵာမွာေသေသခ်ာခ်ာ ဥာဏ္နဲ႔ ၾကည့္
ဆံပင္ကေလးတပင္မွ ကိုယ္ဟာမပါဘူး ကိုယ္စိုးကိုယ္ပိုင္တာတခုမွမပါဘူးဆိုတာမွတ္ၾက
ကိုယ္အိမ္ ကိုယ့္ယာမွာ ေသာက ဗ်ာပါရ မ်ားသူ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမ်ားသူ မ်ားမွာ
အရူးထတဲ့အခ်ိန္ပိုမ်ားတယ္ဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ဘုန္းၾကီးတို႔ ဒါကာဒါကာမေတြ
အခုတရားနာဆဲမွာ ထိုင္ေနၾကတယ္ ဒီလိုထိုင္ေနၾကတာဟာ ကိုယ္စြမ္းရည္ သတၱိမပါဘူး
ေနာက္က ေထာက္ပံ့ျပဳျပင္ေပးတဲ့အေၾကာင္းေလးခုရဲ႕ စြမ္းရည္ သတၱိပဲ သေဘာေပါက္ၾကလား ကံတို႔စိတ္တို႔ ဥတုအာဟာရတို႔က အကူအညီမေပးေတာ့ရင္
စားဆဲျဖစ္တဲ့ထမင္းလုပ္ ကေလးေတာင္လွမ္းမယူနိုင္ေအာင္ျဖစ္ရမယ္
ဒါကာဒါကာမတို႔တေတြက သခၤါရအနတၱကို မသိေတာ့ မာနေထာင္ေနၾကတယ္
မာနေထာင္ျပီး ဒိဌိတဏွာတို႔ကို ခင္လိုက္ၾက မင္လိုက္ၾက တြယ္တာလိုက္ၾကနဲ႔ ေနၾကတယ္
ဒီလိုေနၾကတာဟာ မသိလို႔ပဲ မသိေတာ့ ေမာဟ အရူး မသိတဲ့ေနာက္က တဏွာအရူး
မာနရူး ဒိဌိရူးေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္လာတာပဲ ရိပ္မိၾကျပီလား
ဒီလိုျဖစ္ရတာဘာေၾကာင့္လဲ အနတၱကို မသိလို႔ ခႏၵာဟာအနတၱပဲလို႔မသိရွာၾကဘူး
မသိရင္ အတၱ၀င္လာတာပဲ အတၱ၀င္ေတာ့ တဏွာ မာန ဒိဌိဆိုတဲ့ ပပဥၥတရားေတြ
သံသရာခ်ဲ႕တတ္တဲ့တရားေတြ ၀င္လာေတာ့တာပဲ သခၤါရဟာမျမဲဘူးဆိုတာအခုဒါကာဒါကာမေတြ လက္ေတြၾကည့္ပါလား မိမိခႏၵာမွာဥာဏ္နဲ႔
ၾကည့္ေတာ့လက္ေတြ သိၾကမယ္ သခၤါရတရားမျမဲလို႔ အခုတရားနာေနရင္း
ဟုိေရႊ႕ရ ဒီေျပာင္းရ ျငိမ္ျငိမ္မေနရဘူး ယားလာလို႔ ေဖ်ာက္ေပးရ ယားျပီးေပ်ာက္သြားေတာ့
ေညာင္းလာလိုက္ ကိုက္ခဲလာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္နဲ႔ တမ်ဳိးျပီးတမ်ိဳး ျပဳျပင္ေပးေနရတယ္
ေျပာင္းလဲေပးေနရတယ္ ျမင္ၾကျပီလား။
ယခုတထိုင္ထဲမွာကိုပဲ ဥာဏ္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ထင္ရွားေနပါတယ္ ထိုင္ရင္းက ဇက္ကေတာင့္လာ
ျပဳျပင္ေပးလိုက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြား ေနာက္ခါးဆစ္ထဲက ေအာင့္လာျပန္ ျပဳျပင္ေပးလိုက္ေတာ့
ေပ်ာက္သြား ေက်ာထဲကယားယံလာေတာ့ ဒကာတို႔ ဒီယားတာေလးကို ေဖ်ာက္ေပးလိုက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြား တာပဲဒီလိုနဲ႔ ခႏၵာထဲမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေပၚလာလိုက္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားလိုက္နဲ႔ အျမဲတမ္းျဖစ္ျပီးပ်က္ေနတာပဲရွိတယ္ ရုပ္ကလည္း ေဖာက္ျပန္
ေ၀ဒနာကလည္း ေဖာက္ျပန္ စိတ္ကလည္းေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးေနတာပဲ
ဥပမာ-စိတ္ကူးေလး တခုေပၚလာလည္း ေပၚျပီးပ်က္တာပဲ ဘာစိတ္ေပၚေပၚ
ေပၚတိုင္း ေပ်ာက္လိုက္ပဲ အဲဒါဟာ သခၤါရ မျမဲတာျပေနတာပဲ သေဘာက်ၾကျပီလား
ဒိသခၤါရ တရား ရုပ္နာမ္ ေတြဟာ အေၾကာင္းျပဳျပင္သလို ခံေနၾကတာပဲဆိုတာမွတ္ၾက
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္အလုပ္ မဂၢင္ကို လုပ္ၾကရမယ္ လုပ္ရင္ သခၤါရမျမဲတာကို ခႏၵာက ေျပာပါလိမ့္မယ္ ကဲေက်နပ္ၾကျပီလား။
(ျဖစ္ပ်က္မႈတြင္ ငါေကာင္ထင္ ခင္မင္သမုဒယ မွတ္ )
(ျဖစ္ပ်က္မႈတြင္ ဥာဏ္သက္၀င္ သိျမင္မဂ္ဟု မွတ္ )
Post တစ္ခုမွကူးယူေဖၚျပျခင္းအား၀န္ခံပါသည္...
မိမိခႏၵာ၊ ဥာဏ္ရႈ႕ကာ၊ ျဖစ္လာပ်က္သုဥ္းၾက။
ျပဳျပင္ေပၚထြက္၊ ေပၚျပီးပ်က္၊ သက္သက္အနိစၥ။
အေၾကာင္းျပဳျပင္၊ က်ဳိးတင္ထင္၊ အစဥ္ျဖစ္ပ်က္ၾက။
ဓမၼသေဘာ၊ ငါမေႏွာ၊ ေလာေလာခႏၵာျပ။
ခႏၵာျပမႈ၊ အစဥ္ရႈ႕၊ ငါးခုမဂၢဂၤ။
ရႈ႕ၾကည့္မ်ားေတြ၊ ရြံမုန္းေလ ဆံုးေခ်နိဗၺန။
ခႏၵာတစ္ခု၊ ျဖစ္ပ်က္ရႈ႕၊ ရမႈနိေရာဓ။
ဒါကာဒါကာမတို႔ ကို သခၤါရတရားဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုရွင္းျပရမယ္ သခၤါရတရားဟာဘာလဲဆိုရင္
ျပဳျပင္ထားတဲ့တရား ပဲလို႔ပထမအက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပီးမွတ္ထားၾကရမယ္.....
ယခုလက္ရွိ ခႏၵာၾကီးဟာ ျပဳျပင္ထားၾကလို႔ ျဖစ္ေပၚေနတာ ဘယ္လိုျပဳျပင္ထဲလဲဆိုေတာ့
ျမင္တတ္ေအာင္ ၾကားတတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားတယ္ အခုဒါကာဒါကာမေတြ မ်က္လံုးကေလးက ျမင္တယ္ၾကားတယ္ နားကၾကားတတ္တယ္ နွာေခါင္းကနမ္းရႈတတ္တယ္
လွ်ာက လွ်က္တတ္စားတတ္တယ္ ကိုယ္ကာယေတြက ေတြထိတတ္တယ္ မေနာစိတ္က
ၾကံစည္ေတြးေတာတတ္တယ္ သိတတ္တယ္ အဲတာေတြဟာ အတိတ္ကံက ျပဳျပင္ထားလို႔
ျဖစ္ေနၾကတာပဲ ဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ရိပ္မိၾကရဲ႕လား ဒါကိုတို႔ အတိတ္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ကံတရားက ျပဳျပင္ေပးထားလို႔ျဖစ္ေနၾကတာ ဒီေတာ့ ဒီခႏၵာမွာဒို႔ပိုင္တာ မပါဘူး
ကံသခၤါရက ျပဳျပင္ထားတာပဲဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ဒါကိုတို႔ အတိတ္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့
ကံတရားက ျပဳျပင္ထားလို႔ျဖစ္ေနၾကတာ
ဒီေတာ့ ဒီခႏၵာမွ ဒို႔ပိုင္ဆိုင္တာ မပါဘူးလို႔အေသခ်ာမွတ္ပါ ကံသခၤါရက ျပဳျပင္ေပးထားလို႔
ျဖစ္ေပၚေနတာပဲ သူကျဖဳတ္လိုက္ရင္ ဒီခႏၵာကို ဒို႔ပိုင္တာဒို႔ဆိုင္တာဘာတစ္ခုမွမပါဘူး
လို႔သာဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါ။
ခႏၵာတစ္ခုလံုးမွရွိတဲ့ မ်က္စိ နား နွာေခါင္း လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္ေတြဟာ သခၤါရက ျပဳျပင္သလို
ျဖစ္ေပၚေနတာပဲ ဒါကာဒါကာမတို႔ လုပ္လို႔ျဖစ္တယ္ဆိုတာဘာတစ္ခုမွမပါဘူး
ကံသခၤါရကျပဳလုပ္ေပးထားတာ ျမင္ေလာက္ေအာင္ အားထုတ္ေပမဲ့ျမင္ေလာက္တဲ့
ရုပ္ကေလး ပါမွသာ ျမင္နိုင္တယ္ မပါရင္ မျမင္နိုင္ပါဘူး အဲဒါကံက ျပဳျပင္လို႔ပဲ
ေနာက္ျပီး ဥတုက ျပဳျပင္ေပးထားတာလဲ ရွိေသးတယ္ တစ္ကယ္လို႔ရာသီဥတုက
ၾကမ္းတမ္းလာမယ္ ဆိုးရြားလာမယ္ဆိုင္ မၾကိဳက္ဘူး ႏွလံုးမသာမယာ ေဒါမနႆ ေတြ
ျဖစ္လာမယ္ အဲဒီလိုျဖစ္လာတာ ဥတုကျပဳျပင္လို႔ျဖစ္လာတာ တခ်ဳိ႕ စိတ္ေတြတခ်ဳိ႕ရုပ္ေတြ
ဥတုကျပဳျပင္လို႔ျဖစ္ရတာပဲ ေအးတဲ့ အခါမွာ ေအးလို႔စိတ္ကတစ္မ်ဳိး ရုပ္ကလဲတမ်ဳိးမ်ဳိး
ျဖစ္ၾကတာပဲ ပူေတာ့ပူလို႔ အိုက္ေတာ့အိုက္လို႔ တမ်ဳိးျဖစ္လာၾကရတာ သေဘာေပါက္ၾကလား
အဟာရကျပဳျပင္လို႔လည္း ဒီခႏၵာေတြျဖစ္ၾကရတယ္ အစာအဟာရက ျပဳျပင္ေတာ့
အသားအေရေတြ စိုစိုေျပေျပ ျဖစ္လာတယ္ စိတ္ကလည္း ျပဳျပင္ေပးရတာပဲ စိတ္သခၤါရက
ျပဳျပင္ေပးလို႔ စိတ္ေတြၾကည္လင္ တက္ၾကြလာတယ္ အဲဒီေတာ့ ဒီခႏၵာတစ္ခုလံုးဟာ
ကံရယ္ စိတ္ရယ္ ဥတုရယ္ အဟာရရယ္ ဆိုတဲ့ဒီသခၤါရ ေတြကျပဳျပင္ေပးေနလို႔သာ
ျဖစ္ေနၾကတာပဲဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက။
အဲဒီေတာ့ကို ျပဳျပင္တဲ့တရားက ကံစိတ္ဥတုအာဟာရျပဳျပင္လို႔ ေပၚလာတဲ့တရားက
သခၤါရ ဒီႏွစ္ခုကို ခြဲျခားျပီးမွတ္ထားလိုက္ၾကပါ
ဒါကာဒါကမတို႔ ျပဳျပင္လို႔ ေပၚလာတဲ့တရားေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ခႏၵာငါးပါးဟာ
သခၤါရ ခႏၵာငါးပါးပဲလို႔မွတ္လိုုက္ၾက ဒီခႏၵာငါးပါး ဟာ အေၾကာင္း ေလးမ်ဳိးကျပဳျပင္ေပးလို႔
ေပၚလာရတာ ၾကီးပြားေအာင္လည္းဒီ ကံစိတ္ဥတုအာဟာရဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးက
ျပဳျပင္ေပးတာပဲ ဆုတ္ယုတ္ေအာင္လည္း ဒီေလးပါးကျပဳျပင္ေပးတာပဲ
အဲဒီေတာ့ ဒကာဒါကာမေတြရဲ႕ ခႏၵာငါးပါးဟာ သူမ်ားျပဳျပင္ထားတဲ့ခႏၵာငါးပါး သူမ်ားျပဳျပင္သမွ်ခံရမယ့္ ခႏၵာငါးပါးပဲ ဒီထဲမွာ ကိုယ္ပိုင္တာ ကိုယ္ဆိုင္တာရယ္လို႔မပါဘူး
ဒီခႏၵာ ငါးပါးအေပၚမွာ စီမံတဲ့အရွင္သခင္ေလးေယာက္ပဲ ရွိတယ္ ဒီအရွင္သခင္ေလးေယာက္နဲ႔
စီမံသမွ်ကိုခံယူေနရပါလားဆိုတာ သေဘာေပါက္ၾကျပီးလား။
ဥပမာ ဆိုရင္ ဒီခႏၵာအိမ္ဟာ က်ားေလးေခ်ာင္းနဲ႔ေထာက္ျပီး တည္တန္႔ေနရတယ္
ဒီက်ားေလးေခ်ာင္း ထဲက တစ္ေခ်ာင္းျပဳတ္ရင္ ဒီခႏၵာအိမ္ၾကီးက တည္တံ့မေနနိုင္ဘူး
ဗိုင္းဗုိင္းလဲဖို႔သာရွိေတာ့တယ္ဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ဒီအေၾကာင္းတရားဆိုတဲ့
က်ားေလးေခ်ာင္းထဲက တေခ်ာင္းျပဳတ္ရင္ ဘယ္သူမွမတတ္နိုင္ေတာ့ဘူး
ဗုံးကနဲလဲေသဖို႔သာရွိတယ္ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၵာငါးပါးမွာ ကိုယ္ပိုင္တာ ကိုယ္ဆိုင္တာ
မပါလို႔ အနတၱတရားပဲလို႔မွတ္လိုက္ၾက ဒီသေဘာ အမွန္ကို ကိုယ္ဥာဏ္နဲ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္
ခ်နိုင္ေအာင္ ဘာလုပ္ရမလည္း ၀ိပႆနာရႈ႕ၾကရမယ္ ၀ိပႆနာရႈ႕ေတာ့
သခၤါရတရား ဒါမွမဟုတ္ အနတၱတရားလို႔သတ္မွတ္ထားလိုက္ သခၤါရတရားဟူသေရႊ႕
ေခတၱခဏပဲဆိုတာသိထားၾကရမယ္ က်ားေလးခုေထာက္ထားလို႔ ေထာက္ထားခိုက္မွာသာ
တည္တံ့နိင္တာ တခုျပဳတ္ရင္ ဗုိင္းဗိုင္းလဲေတာပဲ ဒါေၾကာင့္ သခၤါရ အေထာက္ကေလးရွိတုန္း
ေခတၱခဏ တည္ေနတာပဲလို႔မွတ္ၾက ဒီခႏၵာၾကီးကို ကံက မင္းမသာျဖစ္လိုက္ေတာ့လို႔
အမိန္႔ေပးမယ္ စိတ္ကလည္း အမိန္႔ေပးမယ္ ဥတုကလဲ အမိန္႔ေပးမယ္ အာဟာရကလည္း
အမိန္႔ေပးမယ္ မင္းလဲမသာျဖစ္လိုက္ေတာ့လို႔ အမိန္႔ေပးမယ္ အဲဒီလို အရွင္သခင္တခုခုက
မသာျဖစ္လိုက္ေတာ့ဆိုေတာ့ တခါထဲ မသာျဖစ္ရေတာ့တာပဲ သေဘာေပါက္ၾကျပီးလား
ဒါဘာေၾကာင့္လဲလိုဆိုရင္ သူမ်ားစီမံခံေနရတာမို႔လို႔ ပဲ စီမံသမွ်ခံရတဲ့ သခၤါရခႏၵာမို႔ပဲ
ဒီေတာ့ ဒါကာဒါကာမေတြ အငွားထိန္းျပီး အငွားေက်ာင္းရတာ ဒီခႏၵာပဲဆိုတာ
တစ္ထစ္ခ်မွတ္လိုက္ၾက။
ဒီလိုအငွားထိန္းအငွားေက်ာင္းေနရတဲ့ဘ၀ကေနျပီး “ငါ့ဘာထင္ေနတံုးလို႔မ်ားဆိုလိုက္ၾကေသး
တယ္ ငါ့ကို ဘာေအာင့္ေမ့လို႔တုန္ဆိုတာမ်ားၾကိမ္းလိုက္ေမာင္းလိုက္ လုပ္ေနၾကေသးတယ္
ဒီလိုလုပ္တာမ်ားေတာ္ၾကပါရဲ႕လား မသိမသာဆိုး၀ါးခ်က္ကျပင္းလြန္းလို႔သာဒီေလသံေတြထြက္ရက္နိုင္တာ မမွန္အကန္သာသိရရင္ ဒီေလသံမ်ဳိး မထြက္၀ံ့ေတာ့ပါဘူး
ဒါကာဒါကာမေတြဟာ ကံတို႔ စိတ္တို႔ ဥတုတို႔ အဟာရတို႔က မေထာက္ပံ့ေတာ့ရင္
ဗိုင္းဗိုင္းလဲေသဖို႔ပဲရွိတယ္ ဆိုတာမွတ္ၾကပါ ဘုန္းၾကီးတို႔ ဒါကာဒါကာမေတြက
အရြယ္နဲ႔မလိုက္ေအာင္ အရူးထတာကိုလည္း မသိ သူမ်ားအရူးထတာကိုလည္း
မသိနိုင္ေတာ့ဘူး မသိေတာ့တေယာက္အရူးထ ဒါကို အမ်ားက ၀ိုင္းျပီးေထာက္ခံၾကေတာ့တာပဲ ဒါကာဒါကာမတို႔ ဒီကိစၥကို ဥာဏ္မပါရင္ မသိနိုင္ၾကဘူး
ဥာဏ္ပါမွသာ သိရေတာ့မယ္ ရွင္းၾကလား ။
ဥာဏ္ပါလို႔ ဒါကိုသိေတာ့“ခႏၵာသခၤါရဟာ အနတၱတရားပဲ” ဒီသခၤါရဟာ အနတၱတရားၾကီးလို႔
လည္းသိမယ္ ဒီလိုသိဘို႔လည္းအေရးၾကီးတယ္ မသိရင္ ေမာဟုမၼတၱကပဲဆိုတာ
ေမာဟရူးလို႔ဆိုတာရွင္းၾကျပီလား ဒါကာဒါကာမတို႔ ဒီခႏၵာမွာေသေသခ်ာခ်ာ ဥာဏ္နဲ႔ ၾကည့္
ဆံပင္ကေလးတပင္မွ ကိုယ္ဟာမပါဘူး ကိုယ္စိုးကိုယ္ပိုင္တာတခုမွမပါဘူးဆိုတာမွတ္ၾက
ကိုယ္အိမ္ ကိုယ့္ယာမွာ ေသာက ဗ်ာပါရ မ်ားသူ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမ်ားသူ မ်ားမွာ
အရူးထတဲ့အခ်ိန္ပိုမ်ားတယ္ဆိုတာမွတ္လိုက္ၾက ဘုန္းၾကီးတို႔ ဒါကာဒါကာမေတြ
အခုတရားနာဆဲမွာ ထိုင္ေနၾကတယ္ ဒီလိုထိုင္ေနၾကတာဟာ ကိုယ္စြမ္းရည္ သတၱိမပါဘူး
ေနာက္က ေထာက္ပံ့ျပဳျပင္ေပးတဲ့အေၾကာင္းေလးခုရဲ႕ စြမ္းရည္ သတၱိပဲ သေဘာေပါက္ၾကလား ကံတို႔စိတ္တို႔ ဥတုအာဟာရတို႔က အကူအညီမေပးေတာ့ရင္
စားဆဲျဖစ္တဲ့ထမင္းလုပ္ ကေလးေတာင္လွမ္းမယူနိုင္ေအာင္ျဖစ္ရမယ္
ဒါကာဒါကာမတို႔တေတြက သခၤါရအနတၱကို မသိေတာ့ မာနေထာင္ေနၾကတယ္
မာနေထာင္ျပီး ဒိဌိတဏွာတို႔ကို ခင္လိုက္ၾက မင္လိုက္ၾက တြယ္တာလိုက္ၾကနဲ႔ ေနၾကတယ္
ဒီလိုေနၾကတာဟာ မသိလို႔ပဲ မသိေတာ့ ေမာဟ အရူး မသိတဲ့ေနာက္က တဏွာအရူး
မာနရူး ဒိဌိရူးေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္လာတာပဲ ရိပ္မိၾကျပီလား
ဒီလိုျဖစ္ရတာဘာေၾကာင့္လဲ အနတၱကို မသိလို႔ ခႏၵာဟာအနတၱပဲလို႔မသိရွာၾကဘူး
မသိရင္ အတၱ၀င္လာတာပဲ အတၱ၀င္ေတာ့ တဏွာ မာန ဒိဌိဆိုတဲ့ ပပဥၥတရားေတြ
သံသရာခ်ဲ႕တတ္တဲ့တရားေတြ ၀င္လာေတာ့တာပဲ သခၤါရဟာမျမဲဘူးဆိုတာအခုဒါကာဒါကာမေတြ လက္ေတြၾကည့္ပါလား မိမိခႏၵာမွာဥာဏ္နဲ႔
ၾကည့္ေတာ့လက္ေတြ သိၾကမယ္ သခၤါရတရားမျမဲလို႔ အခုတရားနာေနရင္း
ဟုိေရႊ႕ရ ဒီေျပာင္းရ ျငိမ္ျငိမ္မေနရဘူး ယားလာလို႔ ေဖ်ာက္ေပးရ ယားျပီးေပ်ာက္သြားေတာ့
ေညာင္းလာလိုက္ ကိုက္ခဲလာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္နဲ႔ တမ်ဳိးျပီးတမ်ိဳး ျပဳျပင္ေပးေနရတယ္
ေျပာင္းလဲေပးေနရတယ္ ျမင္ၾကျပီလား။
ယခုတထိုင္ထဲမွာကိုပဲ ဥာဏ္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ထင္ရွားေနပါတယ္ ထိုင္ရင္းက ဇက္ကေတာင့္လာ
ျပဳျပင္ေပးလိုက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြား ေနာက္ခါးဆစ္ထဲက ေအာင့္လာျပန္ ျပဳျပင္ေပးလိုက္ေတာ့
ေပ်ာက္သြား ေက်ာထဲကယားယံလာေတာ့ ဒကာတို႔ ဒီယားတာေလးကို ေဖ်ာက္ေပးလိုက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြား တာပဲဒီလိုနဲ႔ ခႏၵာထဲမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေပၚလာလိုက္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားလိုက္နဲ႔ အျမဲတမ္းျဖစ္ျပီးပ်က္ေနတာပဲရွိတယ္ ရုပ္ကလည္း ေဖာက္ျပန္
ေ၀ဒနာကလည္း ေဖာက္ျပန္ စိတ္ကလည္းေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးေနတာပဲ
ဥပမာ-စိတ္ကူးေလး တခုေပၚလာလည္း ေပၚျပီးပ်က္တာပဲ ဘာစိတ္ေပၚေပၚ
ေပၚတိုင္း ေပ်ာက္လိုက္ပဲ အဲဒါဟာ သခၤါရ မျမဲတာျပေနတာပဲ သေဘာက်ၾကျပီလား
ဒိသခၤါရ တရား ရုပ္နာမ္ ေတြဟာ အေၾကာင္းျပဳျပင္သလို ခံေနၾကတာပဲဆိုတာမွတ္ၾက
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္အလုပ္ မဂၢင္ကို လုပ္ၾကရမယ္ လုပ္ရင္ သခၤါရမျမဲတာကို ခႏၵာက ေျပာပါလိမ့္မယ္ ကဲေက်နပ္ၾကျပီလား။
(ျဖစ္ပ်က္မႈတြင္ ငါေကာင္ထင္ ခင္မင္သမုဒယ မွတ္ )
(ျဖစ္ပ်က္မႈတြင္ ဥာဏ္သက္၀င္ သိျမင္မဂ္ဟု မွတ္ )
Post တစ္ခုမွကူးယူေဖၚျပျခင္းအား၀န္ခံပါသည္...
No comments:
Post a Comment