“ဇီဝိတံ ဗ်ာဓိ ကာေလာစ ေဒဟနိေကၡပနံ ဂတိ
ပဥၥေတ ဇီဝေလာကသၼိ ံအနိမိတၱာန န ရေယ”
ဒီဂါထာရဲ့ အဓိပါၸယ္က ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ အေနနဲ႔ ၾကိဳတင္ျပီး နိမိတ္ဖတ္ မသိအပ္နုိင္တဲ့ အျခင္းအရာ အေၾကာင္းတရား ငါးပါးရွိပါတယ္။အဲဒါက ဘာေတြလဲလုိ႔ဆုိေတာ့
၁။ဘယ္အသက္အရြယ္ေရာက္ရင္ေသမလဲ။
၂။ဘယ္ေရာဂါ ေဝဒနာျဖစ္ျပီးေသမလဲ။
၃။ဘယ္အခ်ိန္ကာလမွာေသမလဲ။
၄။ဘယ္သခ်ဳၤ ိင္းမွာေခါင္းခ်ရမလဲ။
၅။ေသျပီးရင္ ဘယ္ဘုံကုိေရာက္မလဲဆုိတဲ့ အျခင္းအရာငါးပါးပါ။ မွန္ပါတယ္။
၁။အားလုံးေသာပုဂၢဳိလ္သတၱဝါမ်ားအေနနဲ႔မိမိဘယ္အသက္အရြယ္ေရာက္ရင္ ေသရမည္ဆုိတာကုိ ၾကိဳတင္ျပီး မသိနုိင္ပါဘူး။အသက္ၾကီးမွေသမွာလား၊အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ေသမွာလား၊အသက္အလယ္အလတ္ပုိင္း ေရာက္ရင္ေသမွာလား။ ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိဘယ္သူမွၾကိဳတင္ျပီးမသိနုိင္ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္အားလုံးေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားဟာဘယ္အရြယ္ေရာက္မွွ ကုသုိလ္လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္မထားသင့္ပါဘူး။ အခုအခ်ိန္ကစလုိ႔ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ကုသုိလ္အလုပ္မ်ားကုိမလုပ္ခင္ေသသြားနုိင္ တယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိသတိထားသင့္ တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။
၂။ေနာက္ဘယ္ေရာဂါနဲ႔ေသရမလဲဆုိတဲ့အခ်က္အရ ေသလြန္တဲ့အခါဘယ္လုိေရာဂါနဲ႔ေသမလဲဆုိတဲ့အခ်က္ ကုိလည္း ၾကိဳတင္ျပီး မသိနုိင္ျပန္ဘူး။ဆုိလုိတာ ႏွလုံးေရာဂါနဲ႔ေသမွာလား၊ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ေသမွာလား အဆုတ္ေရာဂါနဲ႔ေသမွာလား၊ အိပ္ခ်္အုိင္ဗီြေရာဂါနဲ႔ေသမွာလား စတဲ့ဘယ္လုိေရာဂါနဲ႔ေသမယ္ဆုိတာကုိ ၾကိဳတင္ျပီးမသိနုိင္ပါဘူး။ႏွလုံးေရာဂါရွိေနသူကလည္း ႏွလုံးေရာဂါနဲ႔ေသခ်င္မွေသမယ္။အျခားေရာဂါနဲ႔လည္း ေသနုိင္ပါတယ္။ကင္ဆာေရာဂါရွိေနသူကလည္း ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ေသခ်င္ေသမယ္။အျခားေရာဂါနဲ႔လည္း ေသသြားနုိင္ပါတယ္။ကင္ဆာေရာဂါရွိေနသူက ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔ပဲေသမယ္လုိ႔ မုခ်တြက္ဆလုိ႔မရျပန္ပါဘူး။ ရုတ္တရက္ အျခားေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသသြားနုိင္တယ္လုိ႔ဆုိခ်င္တာပါ။
၃။ဘယ္အခ်ိန္ကာလမွာေသရမလဲ ဒါကုိလည္းၾကိဳတင္ျပီးမသိနုိင္ျပန္ဘူး။ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ေသျခင္းတရား မွာ ကာလအခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိလုိ႔ပါ။မိမိေသခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ကာလမွာ ေသခ်င္မွေသမွာ။ေသခ်င္ခ်ိန္ ေရာက္ရင္ ညကာလ၊ေနကာလ၊မနက္ကာလ ေရြးေနမွာမဟုတ္ဘဲ ဘယ္လုိကာလမဆုိေသသြားနုိင္ပါတယ္ ငါကေတာ့ မနက္ကာလေလးမွာေသခ်င္။ငါကေတာ့ ညကာလေရာက္မွေသခ်င္တယ္ စတဲ့ ကာလကုိ ေရြးခ်ယ္လုိ႔မရဘူး။ေသခ်ိန္ေရာက္ရင္ ညကာလပဲျဖစ္ျဖစ္၊ေန႔ကာလပဲျဖစ္ျဖစ္၊မုိးတြင္းကာလပဲျဖစ္ျဖစ္၊ေႏြ ကာလပဲျဖစ္ျဖစ္ေသမွာပါ။
၄။ဘယ္သခ်ဳၤိင္းမွာေခါင္းခ်ရမလဲဆုိတဲ့အခ်က္က အလြန္ပင္ သံေဝဂယူဖြယ္ရာအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။တစ္ခ်ဳိ့ ျမန္မာျပည္မွာေမြးျပီး နုိင္ငံျခားမွာေသသြားတာေတြရွိတယ္။ဦးဇင္းတုိ႔ ကုိယ္ေတြ႔ေလးတစ္ခုေပါ့။လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ပုိင္းေလာက္ကပဲ ျမန္မာနုိင္ငံမွာေမြးတယ္။ ၾသဇီမွာ အလုပ္လုပ္ရင္း အိႏၵိယကုိ ဘုရားလာဖူးတဲ့ သားမိ သုံးေယာက္ပါ။တကယ့္အျဖစ္ပ်က္ေလးပါ။အဲလုိ ဘုရားဖူးလာတုန္း ဒကာမၾကီးက ဝမ္းေရာဂါနဲ႔ဆုံးသြားပါ တယ္။က်န္တဲ့ သားအဖႏွစ္ကေတာ့ ဒကာမၾကီးအတြက္ အလွဴေငြေတြလွူတန္းသြားသလုိ ဒုလႅဘ ရဟန္း လည္းဝတ္သြားပါတယ္။ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာျပည္မွာေမြးျပီး ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ သခ်ဳၤ ိင္းမွာ ေခါင္းခ်ခ်င္မွ ေခါင္းခ်ရတာပါ။အျခားနုိင္ငံျခားမွာေသရင္ နုိင္ငံျခားက သခ်ၤိဳင္းမွာ ေခါင္းခ်ရတယ္ဆုိတာသိေစခ်င္တာပါ။ ရန္ကုန္မွာေမြးတဲ့သူကလည္း ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့သခ်ၤဳိင္းမွာ ေခါင္းခ်ခ်င္မွာ ေခါင္းခ်ရမွာပါ။အျခားတစ္ေနရာကုိ သြားလုိ႔ေသသြားနုိင္ျပီး အျခားတစ္ေနရာမွာရွိတဲ့ သခ်ဳၤ ိင္းမွာ ေခါင္းခ်နုိင္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္သခ်ၤဳိင္းမွာေခါင္းရမည္ကုိလည္းမသိနုိင္ဘူးလုိ႔ ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
၅။ေသဆုံးျပီးတဲ့အခါ ဘယ္ဘုံဘယ္ဘဝကုိေရာက္မလဲဆုိတာ မသိနုိင္ျပန္ဘူး။ေသာတာပန္တည္ျပီးေသာ ပုဂၢဳိလ္နဲ႔ အရိယာပုဂၢဳိလ္ေတြအဖုိ႔ေတာ့ ေသဆုံးျပီးရင္ အပါယ္ေလးပါးကုိေတာ့ မေရာက္နုိင္ေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ မ်ားအေနနဲ႔ေတာ့ ေရာက္နုိင္တဲ့ဘုံေတြကေတာ့ သုဂတိလည္းေရာက္နုိင္တယ္။ ဒုကၡတိဘုံဆုိတဲ့ မေကာင္း တဲ့ဘုံကုိလည္းေရာက္နုိင္ပါတယ္။ဂတိျမဲတဲ့ ကုသုိလ္မ်ားျဖစ္တဲ့ အပါယ္ေလးပါကလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ကုသုိလ္မ်ားျပဳလုပ္ထားတဲ့သူေတြ၊ေကာင္းမွဳကုသုိလ္မ်ားမွာ အျမဲတန္းဝတ္ထားျပီးျပဳေလ့ရွိတဲ့သူမ်ားက ေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ေကာင္းမွဳကုသုိလ္မ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္းမိရင္ ေကာင္းတဲ့ဘုံကုိေရာက္နုိင္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္းမိရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ဘုံကုိေရာက္မယ္လုိ႔ဆုိရပါမယ္။ေသခါနီး မိမိႏွလုံးသြင္းေပၚမူတည္ျပီး ေရာက္သင့္ေရာက္ထုိက္ တဲ့ဘုံကုိေရာက္မွာပါ။ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ ကံ၊ကမၼနိမိတ္၊ဂတိနိမိတ္ ဆုိျပီး သုံးခ်က္ေပၚ မွာပါ။ကံဆုိတာက မိမိျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံပါ။ကုသုိလ္ကံကုိ အျမဲတန္းျပဳေနသူက ကုသုိလ္ဘက္မွာအားသာေနတဲ့အတြက္ ကုသုိလ္ကံေတြျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ကမၼနိမိတ္ဆုိတာက ဆုိပါစုိ႔။ မိမိအေနနဲ႔ ဆြမ္း၊သကၤန္း၊ေက်ာင္း စတဲ့ေကာင္းမွဳေတြကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္ဆုိရင္ ေသခါနီးအခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ကမၼနိမိတ္အေနနဲ႔ ဆြမ္း၊သကၤန္း။ေက်ာင္း၊ တံခြန္၊ပန္းမန္ စတဲ့အရာေတြေပၚပါလိမ့္မယ္။အဲဒါကုိကမၼနိမိတ္ လုိ႔ေခၚတာပါ။ဂတိနိမိတ္ဆုိတာက ထုိကုသုိလ္ကံ၊ထုိကုသုိလ္ကံရဲ့နိမိတ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝလားရမယ့္ ဂတိကုိဆုိတာပါ။ လူဘဝကုိေရာက္မယ့္ပုဂၢဳိလ္က အမိဝမ္းေရကုိျမင္ရသလုိ၊နတ္ျပည္ေရာက္မယ့္လူက နတ္သမီး ဗိမာန္ ပေဒသာပင္ေတြကုိျမင္ရပါလိမ့္မယ္။အဲဒါကုိ ဂတိနိမိတ္လုိ႔ေခၚတာပါ။
အကုသုိလ္ကံမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိသူက အကုသုိလ္ကံမ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္းမိပါလိမ့္မယ္။အဲဒါကုိ ကံေတြ ျဖစ္တယ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။သူတစ္ပါးအသတ္သတ္ျခင္း၊သူဥစၥာခုိးျခင္းစတဲ့ကံေတြက အကုသုိလ္ကံေတြပါ။ အဲဒါေတြေသခါနီး ႏွလုံးသြင္းမိ၊စဥ္းစားမိတာကုိပဲ ကံ ေပၚတယ္လုိ႔ဆုိလုိတာပါ။ေနာက္ကမၼနိမိတ္က်ေတာ့ သူတစ္ပါး အသက္သက္ထားတဲ့သူက သတ္စဥ္အခါက အသုံးျပဳခဲ့တဲ့ ဓား၊လွံ၊လက္နက္ပုံပန္းသ႑ာန္ေတြ ေပၚလာတာကုိ ကမၼနိမိတ္ေပၚတယ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ထုိအကုသုိလ္ကံ၊အကုသုိလ္နိမိတ္ေတြေပၚလာျပီး ဂတိ နိမိတ္အေနနဲ႔ ေခြးနက္ၾကီး၊ငရဲအုိး၊ငရဲထိန္း၊ေတာ၊ေတာင္ စတဲ့ လားရမယ့္ ေနရာဌာနေတြေပၚလာတာကုိ ဂတိနိမိတ္ျဖစ္ေပၚလာတယ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ထုိထုိဂတိနိမိတ္ေတြေၾကာင့္ ေသခါနီးလူမ်ားမွာ အခ်ဳိ႔ ကယ္ပါ ယူပါ ဆုိျပီးအသံနက္ၾကီးေတြနဲ႔ေအာ္တာကုိ ၾကားဖူးၾကျမင္ဖူးၾကမွာပါ။ဒါကမေကာင္းတဲ့ဘုံကုိေရာက္မယ့္သူ လုိ႔ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေသခါနီး အခ်ိန္ေလးက အေတာ္ပင္ အေရးပါလွပါတယ္။ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့ အရာကုိႏွလုံးသြင္းမိပါမွ ေကာင္းတဲ့ဘုံကုိေရာက္မွာပါ။မိမိျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ကံမ်ားကုိ ေသခါနီးအခ်ိန္ႏွလုံးသြင္းမိေအာင္ ဂရုစုိက္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဘာမွႏွလုံးသြင္းမရေတာ့ရင္ ရတနာသုံးပါး ဂုဏ္မ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္း၊အာရုံျပဳေစလုိပါတယ္။မိမိျပဳထားတဲ့ကုသုိလ္မ်ားကုိ မေမ့ေလ်ာ့ေစဘဲ ေသခါနီးထိ ယူျပီးႏွလုံးသြင္းတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ထုိသုိ႔အာရုံျပဳနုိင္ဖုိ႔ဆုိတာလည္း ကုသုိလ္ကံမ်ား ကုိ ၾကိဳတင္ျပီးျပဳလုပ္ဖုိ႔လုိအပ္လွေၾကာင္း၊ဒါနျဖစ္ေစ။သီလျဖစ္ေစ၊ဝိပႆနာျဖစ္ေစ ေကာင္းမွဳမ်ားကုိ အခ်ိန္ရရင္ ရသေလာက္ လုပ္ထားဖုိ႔လုိအပ္လွေၾကာင္း၊ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ ေဝဒနာေတြျပင္းထန္လုိ႔ တရားမွတ္လုိ႔မရေတာ့ရင္ ျမတ္စြာဘုရား၊အပါအဝင္ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ႏွလုံးသြင္းျခင္း၊ရွိခုိးျခင္း စတဲ့ ေကာင္းမွဳကုသုိလ္ကံမ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္းသင့္ေၾကာင္း အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။
အျဖစ္ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါသည္.....
No comments:
Post a Comment